Hannah Danner M.Sc.

eMail: hannah.danner@tum.de
Tel.: +49-(0)8161-71-5024
Fax: +49-(0)8161-71-4501
Adresse: Technische Universität München
Lehrstuhl für Marketing und Konsumforschung
Alte Akademie 16
D-85354 Freising
Germany

Forschungsschwerpunkte

Sustainable Consumption Behavior

Organic Food Consumption

The Role of Consumer Beliefs

Text Mining for Social Media Data

 

Publikationen

Danner, H.; Menapace, L. (2020): Using online comments to explore consumer beliefs regarding organic food in German-speaking countries and the United States. Food Quality and Preference, 83, 103912.

Danner, H.; Hagerer, G.; Kasischke, F.; Groh, G. (2019): Finding wisdom in the consumer crowd – exploring online comments via content analysis and automated classification using deep neural networks for semantic similarity. Working Paper presented at Association of Consumer Research Conference, October 17-20, 2019, Atlanta, USA.

Danner, H. (2018): Getting closer to what drives consumer choices for organic food - an exploratory study into consumers’ beliefs. Nordic Conference on Consumer Research, June 12-14, 2018, Vaasa, Finnland.

 

Beruflicher Werdegang

Seit 03.2017
Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Marketing und Konsumforschung der Technischen Universität München

03-05.2019
Gastwissenschaftlerin, Marketing and Sustainability Research Group, MAPP Centre, Universität Aarhus, Dänemark

Werkstudententätigkeiten und Praktika u.a. bei raabengrün – nachhaltig kommunizieren, Lehrstuhl für unternehmerische Nachhaltigkeit (TUM), Rapunzel Naturkost GmbH, juwi Energieprojekte GmbH, Auswärtiges Amt

 

Ausbildung

seit 06.2018
Promotionsstipendium der Studienstiftung des deutschen Volkes

10.2014-03.2017
Studium Consumer Affairs, Technische Universität München
Abschluss: M.Sc.

05-11.2016
Masterarbeit am FiBL (Forschungsinstitut für Biologischen Landbau), Schweiz
Titel: “Sustainability management of companies in the coffee sector”

10.2010-03.2014
Studium International Cultural and Business Studies, Universität Passau
Abschluss: B.A.

10.2010-03.2014
Studium (Double Degree) Gerenciamiento Económico Intercultural, Universidad del Salvador, Buenos Aires
Abschluss: Licenciatura