Christina Neubig M.Sc.

eMail: christina.neubig@tum.de
Tel.: +49-(0)8161-71-5087
Fax: +49-(0)8161-71-4501
Adresse:      Technische Universität München
Lehrstuhl für Marketing und Konsumforschung
Alte Akademie 16
D-85354 Freising
Germany

Forschungsschwerpunkte

Lebensmittelverschwendung beim Konsumenten

Nachhaltiges Konsumverhalten

Einstellungen zu gesunden Lebensmitteln

 

Veröffentlichungen

Neubig, C.M., Staudigel, M., and Roosen, J. (2021). Exploring Consumers’ Implicit and Explicit Associations Towards Sugar Reduction Claims on Breakfast Cereals. Paper presented at the European Marketing Academy EMAC 2021 Conference, May 25-28, 2021.

Neubig, C. M., Vranken, L., Roosen, J., Grasso, S., Hieke, S., Knoepfle, S., Macready, A. L., Masento, N. A. (2020). Action-related information trumps system information: Influencing consumers’ intention to reduce food waste. Journal of Cleaner Production 261. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.121126.

Neubig, C. M., Van Cauter, M., Hieke, S., Grasso, S., Knöpfle, S., Macready, A., Masento, N., Massri, C., Omoarukhe, E., Roosen, J., and Vranken, L. (2019). The influence of information on consumers' intention to reduce food waste in three European countries. Working Paper presented at the Association of Consumer Research Conference. Atlanta, USA, October 17-20, 2019.

Neubig, C. M., Van Cauter, M., Hieke, S., Grasso, S., Knöpfle, S., Macready, A., Masento, N., Massri, C., Omoarukhe, E., Roosen, J., and Vranken, L. (2019). The influence of information on consumers' intention to reduce food waste in three European countries. Poster presented at the 2019 Agricultural & Applied Economics Association Annual Meeting. Atlanta, USA, July 21-23, 2019.

 

Beruflicher Werdegang

Seit 03.2018              
Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Marketing und Konsumforschung der Technischen Universität München

2017
Social Media/Employer Branding Associate Recruiting, Bain & Company

2010-2016
Praktika und Werkstudententätigkeiten u.a. bei BMW Group, DB Regio AG, Münchner Merkur, HG Schlaugat GmbH, regiocap GmbH & Co. KG

 

Ausbildung

10.2013-09.2016
Studium Consumer Affairs, Technische Universität München, Abschluss: M.Sc.

10.2009-03.2013
Studium Kommunikationswissenschaft & Psychologie, Ludwig-Maximilians-Universität München, Abschluss: B.A.