Dr. Irina S. Dolgopolova

eMail:

 

irina.dolgopolova@tum.de  

Tel.:

 

+49-(0)8161-71-3317

Fax:

 

+49-(0)8161-71-4501 

Adresse:

 

Technische Universität München
Lehrstuhl für Marketing und Konsumforschung
Alte Akademie 16
D-85354 Freising
Germany

Forschungsschwerpunkte

Verbraucherwahrnehmung und Zahlungsbereitschaft für gesunde Lebensmittel

Verhaltensökonomische Perspektiven auf Verbraucherentscheidungen mit Schwerpunkt auf Nudging

 

Ausgewählte Veröffentlichungen

Mohr, B., Dolgopolova, I., & Roosen, J. (2019). The influence of sex and self-control on the efficacy of nudges in lowering the energy content of food during a fast food order. Appetite, 141. doi.org/10.1016/j.appet.2019.06.006

Dolgopolova I., Roosen, J. (2018) Competitive niche in milk pricing: Analyzing price dynamics of GMO-free, organic, and conventional milk in Germany during 2009–2010. Food Policy, 78, 51-57.

Dolgopolova, I., Teuber, R. (2018) Consumers’ Willingness to Pay for Health Benefits in Food Products: A Meta-Analysis. Applied Economic Perspectives and Policy, 40(2), 333-352. 4.

Teuber, R.; Dolgopolova, I.; Nordström, J. (2016) Some like it organic, some like it purple and some like it ancient: Consumer preferences and WTP for value-added attributes in whole grain bread. Food Quality and Preference, 52, 244-254.