Dr. Malte Oehlmann

eMail:

malte.oehlmann@tum.de

Tel.: +49-(0)8161-71-5086
Fax: +49-(0)8161-71-4501
Adresse: Technische Universität München
Lehrstuhl für Marketing und Konsumforschung
Alte Akademie 16
D-85354 Freising
Germany


Forschungsschwerpunkte

Applied choice modeling, in particular choice set formation and choice complexity.
Validity of choice experiments for environmental valuation.

 

Publikationen

Drechsler, M., Egerer, J., Lange, M., Masurowski, F., Meyerhoff, J., Oehlmann, M. 2017. Efficient and Equitable Spatial Allocation of Renewable Power Plants at the Country Scale. Nature Energy, 2, 17124.

Oehlmann, M., Glenk, K., Lloyd-Smith, P., Meyerhoff, J. 2021. Quantifying landscape externalities of renewable energy development: implications of attribute cut-offs in choice experiments.

Oehlmann, M., Meyerhoff, J., Mariel, P., Weller, P. 2017. Uncovering context-induced status quo effects in choice experiments. Journal of Environmental Economics and Management, 81, 59–73.

Liebe, U., Glenk, K., Oehlmann, M., Meyerhoff, J., 2015. Does the use of mobile devices (tablets and smartphones) affect survey quality and choice behaviour in web surveys? Journal of Choice Modelling, 14, 17–31.

Meyerhoff, J., Oehlmann, M., Weller, P., 2015. The Influence of Design Dimensions on Stated Choice in an Environmental Context. Journal of Environmental and Resource Economics, 61(3), 385–407.

Weller, P., Oehlmann, M., Mariel, P., Meyerhoff, J., 2014. On the Influence of Dimensionality of Stated Choice Experiments on Attribute Non-attendance. Journal of Choice Modeling, 11, 43–56.

 

Beruflicher Werdegang

Seit 12.2020
Wissenschaftlicher Mitarbeiter (Postdoc),
Lehrstuhl für Marketing und Konsumforschung, Technische Universität München

2019-2020
Wissenschaftlicher Mitarbeiter (Postdoc),
Fachgebiet Landschaftsökonomie, Technische Universität Berlin

2015-2020
Projektmanager, adelphi

2012-2015
Wissenschaftlicher Mitarbeiter,
Fachgebiet Landschaftsökonomie, Technische Universität Berlin

 

Ausbildung

2019
Promotion zum Dr. rer. oec.,Technische Universität Berlin.
Titel der Dissertation:
Response anomalies in discrete choice experiments for environmental valuation

2011
Dipl.rer.pol.techn. (Technische Volkswirtschaftslehre),
Karlsruher Institut für Technologie