Hannah Danner M.Sc.

eMail: hannah.danner@tum.de
Tel.: +49-(0)8161-71-5024
Adresse: Technische Universität München
Lehrstuhl für Marketing und Konsumforschung
Alte Akademie 16
D-85354 Freising
Germany

Forschungsschwerpunkte

Sustainable Consumption Behavior

Organic Food Consumption

The Role of Consumer Beliefs

Text Mining for Social Media Data

 

Publikationen

Danner, H.; Menapace, L. (2020): Using online comments to explore consumer beliefs regarding organic food in German-speaking countries and the United States. Food Quality and Preference, 83, 103912.

Danner, H.; Hagerer, G.; Kasischke, F.; Groh, G. (2020): Combining content analysis and neural networks to analyze discussion topics in online comments about organic food. Paper presented and published in the Conference Proceedings of "3rd International Conference on Advanced Research Methods and Analytics", July 8-9, 2020, Valencia, Spain.

Danner, H.; Hagerer, G.; Kasischke, F.; Groh, G. (2019): Finding wisdom in the consumer crowd – exploring online comments via content analysis and automated classification using deep neural networks for semantic similarity. Working Paper presented at Association of Consumer Research Conference, October 17-20, 2019, Atlanta, USA.

Danner, H. (2018): Getting closer to what drives consumer choices for organic food - an exploratory study into consumers’ beliefs. Working Paper presented at Nordic Conference on Consumer Research, June 12-14, 2018, Vaasa, Finnland.

 

Beruflicher Werdegang

Seit 03.2017
Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Marketing und Konsumforschung der Technischen Universität München

03-05.2019
Gastwissenschaftlerin, Marketing and Sustainability Research Group, MAPP Centre, Universität Aarhus, Dänemark

Werkstudententätigkeiten und Praktika u.a. bei raabengrün – nachhaltig kommunizieren, Lehrstuhl für unternehmerische Nachhaltigkeit (TUM), Rapunzel Naturkost GmbH, juwi Energieprojekte GmbH, Auswärtiges Amt

 

Ausbildung

seit 06.2018
Promotionsstipendium der Studienstiftung des deutschen Volkes

10.2014-03.2017
Studium Consumer Affairs, Technische Universität München
Abschluss: M.Sc.

05-11.2016
Masterarbeit am FiBL (Forschungsinstitut für Biologischen Landbau), Schweiz
Titel: “Sustainability management of companies in the coffee sector”

10.2010-03.2014
Studium International Cultural and Business Studies, Universität Passau
Abschluss: B.A.

10.2010-03.2014
Studium (Double Degree) Gerenciamiento Económico Intercultural, Universidad del Salvador, Buenos Aires
Abschluss: Licenciatura